سومین جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان گرگان به ریاست
معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی با حضور مدیران و نمایندگان ادارات عضو برگزار گردید.
علی اکبر قجری
سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری در این جلسه گفت :اطلاع از آمار
وقایع حیاتی سبب سهولت و دقت برنامه ریزان از تصمیم سازیها و تصمیم گیریها می شود
که باید بصورت مداوم و منظم احصاء گردد.
وی افزود: علاوه بر اطلاع از شاخص های جمعیتی شهرستان و
آمار دقیق و جامع از وقایع حیاتی چهارگانه بسیار حائز اهمیت است بطور مثال بحث پیر
شدن جامعه ایران ، موضوع افزایش آمار طلاق و یا بررسی عوامل دیر فرزندآوری ، از جمله
مواردی است که از رهگذر بررسی این آمار مورد توجه قرار گرفته و در این خصوص برنامه
های آموزشی باید طرح ریزی و اجرا گردد.
در ادامه شکرابی رئیس اداره ثبت
احوال شهرستان گرگان و دبیر جلسه در گزارشی از اقدامات انجام شده بیان داشت : ثبت
احوال بزرگترین دستگاه اطلاعاتی هویتی می باشد که بیش از 100 دستگاه اداری از جمله
آموزش و پرورش ، سازمان نظام وظیفه ، بانکها و .... از اطلاعات و آمار آن استفاده می نمایند .
رئیس ثبت احوال شهرستان با تاکید بر مهلت قانونی ثبت
ولادت (15 روز) و ثبت فوت ( 10 روز ) خواستار همکاری بیشتر متولیان امر بویژه بخشداران
و دهیاران روستا ها در این زمینه گردید.
ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس3