Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/ostangolestan1/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/ostangolestan1/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103
صفحه نخست > اخبار / اخبار ادارات > بندرخشک اینچهبرون گلستان كلنگزنی شد
بندرخشک اینچهبرون گلستان كلنگزنی شدتاریخ خبر : 2 خرداد 1395 | نويسنده : راه آهن |
کلنگ بندر خشك اینچه برون با برآورد اعتبار مورد نیاز ۵ هزار ملیارد ریال توسط معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در استان گلستان به زمین زده شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمالشرق 2 ، بندر خشک اینچه برون دومین بندر خشکی است که در کشور تا کنون کلنگ زنی شده درحالی که 1250 هکتار از اراضی منطقه در طی 2 مرحله بخود اختصاص می دهد. مدیرکل راه آهن شمالشرق2 ادامه داد: با افتتاح شدن کریدور ریلی گرگان-اینچه برون –ترکمنستان-قزاقستان که توسط روسای جمهوری سه کشور صورت پذیرفت مسیر خط ریلی کشورهای CIS به بندرعباس کوتاه شده و 3میلیون تن بار به میران حمل و نقل ریلی کشور افزوده خواهد شد. قربانی مهمترین مزایای راه اندازی بندر خشک را کاهش کلی هزینه های حمل و نقل ،ترغیب به استفاده از راه آهن ودر نتیجه خسارت کمتر به محیط زیست دانست و افزود:با احداث آن می توان راه حل های ترکیبی حمل و نقل را تقویت نمود و احتمال کاهش قابل توجه گره های تردد در معابر شهری و دروازه ای به علت انتقال شیوه حمل و نقل جاده ای به ریلی وجود دارد که توسعه نواحی داخلی کشور و ایجاد فرصت های شغلی مختلف از دیگر مزایای این بندر خشک می باشد. مدیرکل راه آهن شمالشرق 2 درباره بندر خشک گفت :با احداث آن 3 هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم وارد چرخه اشتغال می شود محمدرضا قربانی افزود:بندر خشک اینچه برون استان گلستان شامل انبار های عمومی ، سیلوی غلات به ظرفیت 5 میلیون تن ،انبار ذخیره سوخت و محل دپوی واگن ها و کانتینر های قطار است. قربانی در حاشیه کلنگ زنی دومین بندر خشک کشوراضافه کرد: عملیات دیوار كشی محوطه بندر خشك اینچه برون با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال آغاز و کلنگ محوطه بارگیری سنگ آهن و تخلیه آهن آلات با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال زده شد. وی آب و هوای خشک منطقه اینچه برون که باعث میسر بودن نگهداری کالا ها بدون نگرانی در آن و زمین های گسترده و غیر قابل کشت اطراف ایستگاه از جمله ویزگیهایی دانست که بندر خشک در اینچه برون احداث گردد. مدیرکل راه آهن شمالشرق2 گفت : این ویژگی ها ظرفیت را برای ساخت انبارها،سیلو ها و احداث مراکز دپوی بار ،با نرخ ارزانتری نسبت به زمینهای بنادر و مراکز مشابه که می تواند اینچه برون را به بزرگترین هاب انبارهای منطقه برای توزیع کالاهای بازرگانان و واردات مواد اولیه مورد نیاز واحد ها و مجتمع های صنعتی منطقه ازاد تجاری و صنعتی اینچه برون تبدیل نماید. وی افزود: سنگ اهن،محصولات نفتی،آهن آلات ،پنبه،غلات،کالاهای عمومی مهمترین اقلام قابل حمل بوده که بخش اعظمی از آن تامین کننده مواد اولیه مجتمع ها و واحدهای صنعتی می باشد که در منطقه اینچه برون مستقر خواهد شد. وی در پایان ازحمل 36 میلیون تن بار بصورت ترانزیت ،واردات و صادرات از ایستگاه اینچه برون در سال 1414 بنا به پیش بینی های انجام شده خبر داد.
بازگشت |