مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان از کاهش مشکلات ارائه اینترنت پرسرعت مشترکان در برخی از شرکتهای ارائه خدمات اینترنت خبر داد.
به
گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان؛ محمد احمدی اضافه کرد: در پی بررسی شکایات مردمی در خصوص کیفیت ارائه خدمات اینترنت خانگی،
کارگروهی با حضور شرکت های دارای پروانه FCP در اداره کل برگزار شد و موانع و مشکلات
بررسی شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان اظهار داشت:
شرکت های مذکور دلایل مختلفی را برای این اختلال ها عنوان کردند که در حال بررسی
این دلایل و رسیدن به راه حل مناسب هستیم و این جلسات تا حصول نتیجه به صورت هفتگی
برگزار خواهد شد.
وی همچنین در خصوص
مشکلات موجود گفت: از مهمترین دلایل مطرح شده از طرف شرکت ها مباحث مختلفی از جمله
فرسودگی و عدم رعایت استانداردهای کابل کشی در ساختمان ها، عدم ظرفیت کافی خطوط
تلفن در انتقال دیتا و عدم آشنایی مشتریان با مباحث راه اندازی خطوط ADSL می باشد که
مقرر شد برای هر یک از این مشکلات راه حل جامعی اندیشیده شود
وی افزود: پایین بودن سرعت و کیفیت اینترنت ثابت
در برخی مناطق مسکونی استان موضوعی است که بر هیچکس پوشیده نبوده و وزارت ارتباطات
برای پیگیری حقوق شهروندی به دنبال ارتقا سرعت و کیفیت اینترنت خانگی است.
نماینده
عالی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان با بیان اینکه به دنبال ارتقاء شاخص
های توسعه یافتگی ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان هستیم گفت: مصمم هستیم با
استفاده از توان بخش خصوصی رتبه استان را دسترسی همگانی خدمات ارتباطی ارتقاء دهیم
و این مهم جز با هماهنگی بین دستگاهی محقق نخواهد شد.
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2