محمود فرمانی مدیر کل استاندارد گلستان در همایش حقوق مصرف کننده و بازار که به همت انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان گلستان در موسسه میرداماد گرگان برگزار شد، گفت: رسالت اصلی سازمان ملی استاندارد افزایش اعتماد سازی آحاد جامعه در مصرف کالا و خدمات داخلی می باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، محمود فرمانی در این همایش ضمن تشریح تاریخچه و اهداف استاندارد گفت: استاندارد ارائه محصولات و خدمات با کیفیت و با دوام به جامعه است وتدوین استاندارد ملی در بخش های مختلف یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد است.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات این اداره کل درحمایت از حقوق مصرف کنندگان افزود:آزمون دوره ای وسایل توزین و سنجش سبک و سنگین،آزمون کمی نازل های عرضه سوخت،انگ فلزات گرانبها،بازرسی از جایگاه های CNG، ارزیابی کالاهای صادراتی و وارداتی و طرح طاها از جمله اقدامات اداره کل استاندارد درحمایت از حقوق مصرف کنندگان می باشد
فرمانی با تشریح طرح طاها گفت: طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طرح طاها) از سه شاخه آموزش و ترویج، بررسی کیفیت محصولاتی که در بازار عرضه شده و دارای پروانه استاندارد هستند و همچنین بازرسی از بازار برای جلوگیری از عرضه و کالاهای بدون پروانه استاندارد تشکیل شده است.
دبیر شورای استاندارد گلستان همچنین به تشریح طرح های خاص در حال اجرا این اداره کل مانند طرح بررسی وجود بلانکیت در خمیر انواع نان، طرح بررسی میزان بلانکیت در قند و شکر، طرح بررسی آب شرب شهر گرگان بر اساس شاخص های میکروبی استاندارد ملی ایران به شماره 1011 و طرح بررسی تناسب آرد مصرفی با نان تولیدی در نانوایی ها پرداخت.
مدیر کل استاندارد استان گلستان در پایان خاطرنشان کرد: برای اطلاع از اصالت علامت استاندارد، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد، به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و اگر کالا استاندارد باشد شناسنامه محصول به صورت رایگان ارسال میشود که به این طریق نهادهای مردمی،رقبا و مصرف کنندگان پس از عرضه،تمامی محصولات را بصورت کامل تحت کنترل خواهند داشت.
لازم به ذکر است این همایش به مناسبت روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان توسط انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان گلستان و با سخنرانی محمود فرمانی مدیر کل استاندارد استان، قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان و دکتر قبادی استاد دانشگاه برگزار شد.