مدیرکل استاندارد گلستان از برگزاری جلسه کارگروه موضوع ماده 7 آیین نامه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت خبر داد و افزود: در این کارگروه صلاحیت 7 نفر از متقاضیان دارای مهارت فنی و تخصصی استان به عنوان مدیرکنترل کیفیت در واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی مورد بررسی اعضاء قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان گلستان: سید مهدی حسینی گفت: کارگروه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی در سالن جلسات این اداره کل با حضور معاون ارزیابی انطباق، رئیس اداره استاندارد سازی، آموزش و تدوین استاندارد گلستان، نمایندگان سازمان صنعت معدن و تجارت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خانه صنعت و معدن و انجمن مدیران کنترل کیفیت استان برگزار و به استناد مفاد آئین نامه و مقررات مربوطه و بر اساس اکثریت آرا، پروانه صلاحیت 7 نفر از از متقاضیان دارای مهارت فنی و تخصصی استان به عنوان مدیرکنترل کیفیت در واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی بررسی و مورد موافقت اعضاء قرارگرفت.
مدیرکل استاندارد گلستان با اشاره به این که مدیران کنترل کیفیت، نمایندگان اداره کل استاندارد در واحدهای تولیدی و خدماتی هستند که وظیفه حضور تمام وقت و انجام بازرسی و کنترل مواد اولیه، محصول حین ساخت، محصول نهایی و شرایط نگهداری در تمام مراحل تولید را به عهده دارد، افزود: یکی از الزامات دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط واحد تولیدی یا خدماتی، بکارگیری مدیر کنترل کیفیت مورد تایید استاندارد است و هر واحد تولیدی برای هر شیفت کاری خود ملزم به بکارگیری یک نفر مدیر کنترل کیفیت است.
رئیس کارگروه ماده ۷ آئین نامه تأیید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت استان گلستان تاکید کرد: مدیران کنترل کیفیت تایید شده این کارگروه قبل از شروع کار خود لازم است دوره های آموزشی تخصصی و عمومی شامل: قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت و آشنایی تخصصی با روشهای آزمون فرآورده تولیدی مورد نظر را تحت نظارت اداره کل استاندارد استان را با موفقیت سپری کنند و سپس وظایف کنترل کیفی خود را در شرکت های تولیدی و خدماتی بر عهده گیرند.
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی