مدیرکل ثبت احوال استان گلستان در دیدار با امام جمعه علی آباد به مأموریت های ثبت احوال اشاره کرد و توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ثبت احوال استان گلستان؛ حمیدرضا مطیع مدیرکل ثبت احوال استان گلستان در دیدار با امام جمعه علی آباد اظهار داشت: ثبت احوال کار مبنایی انجام می دهد و دستگاه های اجرایی بدون حضور ثبت احوال اموراتشان ابتر می ماند.
مطیع در ادامه به وقایع حیاتی (ولادت و وفات) اشاره کرد و گفت: مهلت قانونی اعلام ولادت 15 روز و نیز اعلام وفات 10 روز می باشد ، که با ثبت به موقع وقایع حیاتی ، آمار از اتقان بالایی برخوردار است.
مدیرکل ثبت احوال استان گلستان در ادامه پروژه سببی و نسبی را یکی از برنامه های مهم ثبت احوال دانست و افزود: با نهایی شدن پروژه سببی و نسبی پایگاه خانوار شکل می گیرد و شهروندان می توانند با مراجعه به سامانه سهیم از بعد خانوار خود مطلع شوند.
وی اضافه کرد: در سامانه سهیم شهروندان می توانند موارد دیگری را منجمله نام، نام خانوادگی، تغییر نشانی، درخواست کارت هوشمند ملی و . . . را پی گیری و اقدام نمایند.
مطیع در ادامه گزارشی از عملکرد ثبت احوال شهرستان علی آباد ارائه و به موضوع کارت هوشمند ملی، پروژه گنجینه مفاخر استان و شناسنامه نمادین شهداء اشاره کرد و اظهار داشت: براساس برنامه پیش بینی شده مقرر است پروژه گنجینه مفاخر پی گیری و نسبت به ایجاد آن اقدام شود.
وی افزود: با عنایت به تفاهم نامه ای که مقرر است با بنیاد شهید منعقد شود، برای 4000 شهید استان شناسنامه نمادین شهداء صادر و تحویل خانواده آنان گردد.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی زاده امام جمعه علی آباد از عنایت مدیر کل ثبت احوال تشکر کرد و عید غدیر خم را تبریک گفت و از زحمات و تلاش های مجموعه ثبت احوال شهرستان علی آباد کتول قدردانی نمود.
مهدی زاده کار ثبت احوال را مهم دانست و اظهار داشت: شناسنامه مهم است، به گونه ای که فردی داشت گریه می کرد، همه احساس می کردند که به خاطر فوت پدرش است، در صورتی که عنوان کرد شناسنامه ام را گم کردم.