Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/ostangolestan1/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 211 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/ostangolestan1/public_html/engine/modules/sitelogin.php on line 103
صفحه نخست > اخبار حوزه استانداری / اخبار معاونت ها > تلاش گلستان برای بهرهبرداری زودتر از موعد راهآهن اینچهبرون - ترکمنستان
تلاش گلستان برای بهرهبرداری زودتر از موعد راهآهن اینچهبرون - ترکمنستانتاریخ خبر : 9 مهر 1393 | نويسنده : کارشناس1 |
معاون برنامهریزی و اشتغال استاندار گلستان گفت: برای تکمیل پروژه راهآهن اینچهبرون - ترکمنستان تمام دستگاههای مرتبط در داخل استان گلستان فعالیت خوبی داشته تا پروژه زودتر از موعد مقرر به بهرهبرداری برسد. مهندس علی مرگدری در دومین جلسه هماهنگی و برنامهریزی افتتاح پروژه راهآهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان در استانداری اظهار کرد: در شرایط کنونی کار عمرانی پروژه راهآهن اینچهبرون - ترکمنستان در داخل مرز ایران که مرتبط با پیمانکاران و دستگاههای دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی بوده به اتمام رسیده است. وی افزود: براساس گزارشهای ارسالی در آن طرف مرز نیز کشور ترکمنستان پروژه را تا روزهای آینده به اتمام میرساند و زمینه برای بهرهبرداری از آن با حضور روسای جمهوری سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان فراهم شده است. وی اضافه کرد: دستگاههای دولتی مرتبط با این شبکه ریلی در داخل استان گلستان باید زمینه را برای مراسم افتتاح این پروژه ریلی بینالمللی فراهم کرده و جانمایی مکان افتتاحیه نیز در داخل استان پیشبینی شده است. مرگدری در پایان گفت: زمان قطعی افتتاحیه این شبکه ریلی بینالمللی هنوز مشخص نشده ولی پیشبینی میشود اواخر مهر و یا اوایل آبان ماه امسال عملیاتی شود. طول خط راهآهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان، حدود 910 کیلومتر است و کارشناسان بخش حمل و نقل بینالمللی معتقد هستند که با راهاندازی این خط، بیش از 600 کیلومتر از طول مسیر حمل و نقل بینالمللی کشورهای مشترک المنافع تا خلیج فارس و اروپا کاسته میشود. حدود 700 کیلومتر از این مسیر ریلی در خاک ترکمنستان، 82 کیلومتر آن در ایران و 120 کیلومتر باقیمانده در خاک قزاقستان واقع است و با راهاندازی خط راهآهن مذکور که راهگذر ریلی «شمال جنوب» نیز نامیده میشود، زمان حمل و نقل و ترانزیت کالا از این مسیر ریلی، دو شبانهروز و هزینههای بخش حمل و نقل به صورت قابل ملاحظه کاهش خواهد یافت و در مجموع، سالانه 10 تا 12 میلیون تن کالا از مسیر ریلی مذکور جا به جا خواهد شد. دستگاههای تابعه وزارت راه و شهرسازی و اعضای شورای حمل و نقل استان متشکل از ادارات کل حمل و نقل و پایانهها، هواشناسی، بنادر و کشتیرانی، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک، مدیریت فرودگاهها، حوزه نظارت و کنترل پروژههای راهسازی و راهآهن شمال میشوند که به همراه دستگاههای متولی دیگر در این نشست حضور داشتند.
بازگشت |